TOERISME EN RECREATIE

Wij vinden dat er meer aandacht moet komen voor toerisme en recreatie in de gemeente Duiven. Inzetten op lokale en regionale bekendheid van ons mooie gebied met haar vele fiets- en wandelroutes, onze prachtige uiterwaarden, mooie landelijke boerencampings en camperplaatsen, pittoreske Bed & Breakfasts, hotels, cafés, restaurants en ons centrum met haar horecaplein.

Loowaard

Wij willen inzetten op actieve publiek-private samenwerking en de provincie, gemeente, ondernemers en initiatiefnemers van evenementen verbinden voor een gezamenlijke regiopromotie. Wij vinden dat betere off- en online brochures nodig zijn en lokale, regionale en landelijke platformen inzetten om zo regiopromotie aan te jagen. Meer hotspots aanduiden met bebording, maar ook vermeld krijgen in allerlei digitale apps van google bijvoorbeeld. Meer toerisme is ook van belang voor onze economie. De Liemerse Ambassade kan hier een leidende rol in vervullen.

Wij zijn voor het verder ontwikkelen van initiatieven voor boerencampings, boerderijwinkels, behouden en uitbreiden van camperplaatsen, ontwikkelen van uiterwaarden tot recreatiegebieden met voorzieningen zoals parkeergelegenheid, sanitair, aanlegsteigers, zwemwater en afvalbakken. Verder zien we een toename van sportvissers. Dus initiatieven om meer parkeergelegenheid bij gewilde visvijvers te realiseren hebben onze instemming.